Przedstawiamy powody, dla których warto jeść kiełki warzyw. Jedne z bardziej popularnych kiełków to kiełki rzodkiewki. Są też oczywiście kiełki brokuła czy soczewicy. Okazuje się, że rośliny zanim urosną, posiadają po prostu wszystkie wartości odżywcze w skumulowanej formie. Dlatego można bez obaw pokusić się o stwierdzenie, że kiełki są duże zdrowsze niż ich dojrzała wersja. Kumulują się w nich wszystkie wartości odżywcze, które potem muszą rozszczepić się na całą objętość warzywa.

Dlatego właśnie w dorosłej formie warzywa jest po prostu mniej tych substancji, ponieważ muszą one być rozłożone na większą objętość. Kiełki można hodować samemu, nie jest to nic trudnego. Można kupić specjalnie do tego celu przeznaczoną kiełkownicę, jednak w zwykłej doniczce także powinno się udać. Wtedy należy położyć pod nasionami ligninę i podlewać ją co kilka dnia. Ważne jest też, aby postawić taką doniczkę na parapecie, na słońcu.

Wtedy szybko mogą nam urosnąć. Zazwyczaj zajmuje to kilka dni do tygodnia. Nie ma w tym absolutnie nic trudnego. Wystarczy, że położymy ligninę, nasypiemy nasion, podlejemy wodą i już. Każdy, nawet osoba, która z ogrodnictwem nie ma nic wspólnego sobie bez problemu z tym poradzi. Oczywiście co jakiś czas należy tych kiełków doglądać i nie przesadzać z ilością wody. Powierzchnia na której rosną ma być po prostu wilgotna, ale nie mokra.

Wpływ kiełków na zdrowie

Już w starożytnych Chinach stosowano kiełki jako lekarstwo i żywność. W nasze strony dotarły stosunkowo niedawno, ale szybko podbiły serca Europejczyków. Okazuje się, że są one duże lepsze dla naszego organizmu niż ich dojrzałe formy, ponieważ posiadają enzymy, które powodują powstanie dużej ilości witamin. Enzymy, które posiadają kiełki przyczyniają się do wyprodukowania większej ilości niezbędnych do życia witamin. Dzięki temu wzmacnia się odporność organizmu. Jest on bardziej przystosowany do życia. Kolokwialnie rzecz ujmując, w małych roślinach uaktywniają się enzymy rozkładające wielkie cząstki białek i węglowodanów na substancje proste, rozpuszczalne w wodzie, które są niezbędne do budowy i wzrostu młodej rośliny.
Wpływ kiełków na zdrowie
Dlatego ich spożycie jest tak bardzo istotne dla naszego organizmu. Naprawdę warto jeść kiełki. I być może część z nas uważa, że są one niesmaczne. Jak wiadomo kiełki rzodkiewki mają ostry smak, to na pewno ta grupa osób może spróbować innych kiełków. Jak na przykład kiełki lucerny czy brokuła. Każdy rodzaj kiełków ma zdecydowanie inny smak, tak samo jak warzywo, które potem z niego powstaje. Dlatego to, że jeden rodzaj kiełków nam nie posmakował nie znaczy, że wszystkie inne też nie będą nam odpowiadać.

Jak jeść kiełki?

Kiełki można spożywać w dowolny sposób. Najlepiej jest je oczywiście jeść na surowo, jak dodatek do różnego rodzaju sałatek czy innych dań. Mogą też one stanowić rodzaj surówki, czyli być dodatkiem do tradycyjnego obiadu. Można skropić je oliwą i już stają się pyszne. Oczywiście dla fanów mocno doprawionych dań istnieje możliwość posypania kiełków solą czy pieprzem. Samemu także oczywiście można wykonywać różnego rodzaju kompozycje sałatkowe.

Jak jeść kiełki?
Jak jeść kiełki?

Czyli na przykład wrzucić do miski sałatę, kiełki, inne ulubione warzywa, dodać ser feta i przyprawić. Taka sałatka z pewnością będzie bardzo zdrowa dla naszego ciała i duszy. Zawsze można także pójść na łatwiznę i po prostu dodać kiełki do kanapki czy jakiejś innej potrawy. Po prostu wykończyć nimi danie. Pasują prawie do wszystkiego, a szefowie kuchni często dodaję je do swoich potraw.

PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ