Niezależnie od wieku, powinniśmy chronić swoje kości przed uszkodzeniem. Im starsi jesteśmy, tym trudniej radzić sobie z wieloma problemami, a każdy upadek nawet z niewielkiej wysokości, może być bardzo groźny dla samych kości. Jeśli nie dbamy o nie właściwe, to na starość, stają się one bardziej łamliwe i podatne na uszkodzenia. Należy pamiętać, że ochrona kości jest bardzo ważna i profilaktyka powinna obowiązywać już w wieku szkolnym, gdzie kości dopiero się rozwijają. Wzmocnienie kości polega przede wszystkim na większym spożyciu produktów zawierających wapń oraz witaminę D, która pozwala na budowanie twardszych kości.

Niestety brak takiej profilaktyki bardzo prowadzi do osteoporozy, która jest jednocześnie najpoważniejszą chorobą, która może dotknąć każdego, zwłaszcza jeśli nie dbaliśmy o wzmocnienie kości. Osteoporoza wpływa bezpośrednio na gęstość kości, co przekłada się na słabszą kondycję, przez co osoba cierpiąca na tego typu problemy odczuwa nie tylko ból, ale i zmęczenie. Trwająca osteoporoza w dużym stopniu przekłada się na obniżenie jakości życia. Sprawny układ kostny jest bardzo ważny, ponieważ w ten sposób człowiek może poruszać się i utrzymywać stabilność ciała.

Nie tylko kości

Tak naprawdę wspomniana osteoporoza nie zawsze dotyczy tylko kości, ponieważ zachorowanie może doprowadzić do wielu innych poważnych chorób. Dzieje się tak, ponieważ sama choroba zaburza między innymi produkcję białych i czerwonych krwinek, co faktycznie w wielu przypadkach może się źle skończyć. Warto pamiętać, że z osteoporozą nigdy nie ma żartów i należy do tego wszystkiego podchodzić poważnie. Poważne problemy z kośćmi, nie muszą być związane ze złym odżywianiem się czy brakiem kontroli, równie dobrze mogą być to czynniki genetyczne, na które nie mamy bezpośredniego wpływu. W niektórych przypadkach osteoporoza może wynikać również z uszkodzeń mechanicznych kości, co jest spowodowane wypadkiem lub ciężkim urazem. Jak więc widzimy, przyczyn występowania osteoporozy jest naprawdę wiele i to lekarz musi ocenić, z jaką sytuacją mamy do czynienia.

Jak zabezpieczyć kości

Jeśli chcemy chronić kości, to musimy zabezpieczyć je przed utratą gęstości, to jedyny sposób, aby radzić sobie z samym zjawiskiem, zanim choroba pojawi się na dobre w naszym życiu. Najlepszym sposobem na wzmocnienie kości jest spożywanie produktów mlecznych. Chodzi tu przede wszystkim o zwiększenie ilości tego typu produktów w naszej diecie, ponieważ w ten sposób jesteśmy w stanie dostarczać do organizmu potrzebne źródło wapnia. To jeden z najlepszych, bo naturalnych sposobów na wzmocnienie kości. Oczywiście należy uważać, ponieważ im starsi jesteśmy, tym większe prawdopodobieństwo, że pojawi się mniejsza zdolność do tolerowania laktozy. W takich wypadkach mleko powinniśmy zastąpić innym produktem, który zawiera duże pokłady wapnia, aby utrzymać równowagę.

Zielone warzywa

Jeśli chcemy się zabezpieczyć przed osteoporozą, to powinniśmy jeść dużo zielonych warzyw, ponieważ oprócz wapnia tego typu produkty zawierają też wiele innych minerałów, wpływających na zdrowie naszych kości. Zielone warzywa mają przede wszystkim dużo antyoksydantów, które pozbywają się nadmiaru wolnych rodników. Dobrze jest spożywać kapustę, rukole, brokuły, seler oraz inne warzywa liściaste. Zimą warto przygotowywać pożywne zupy warzywne, ponieważ pozwoli to nam, na dostarczenie do ciała niezbędnych składników. Warto korzystać z prostych rozwiązań i mieć zdrowe kości, taka warzywna dieta bardzo mocno przekłada się na zdrowie i warto wykorzystać taką wiedzę w codziennym życiu.

PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ