Dzisiaj trzeba działać szybko i błyskawicznie, zwłaszcza jeśli szukamy najlepszego sposobu na poprawę ciała. Zwiększone zapotrzebowanie na białko jest bardzo ważne dla każdego sportowca czy osoby ćwiczącej, ponieważ podczas wysiłku organizm musi radzić sobie z procesami katabolicznymi, które stają się bardziej nasilone. Im większy wysiłek, tym bardziej wspomniane procesy potrafią wdać się we znaki. Oczywiście w przypadku takich rozwiązań, najlepiej jest regenerować ciało, a dobrym sposobem mogącym na w tym pomóc są koktajle białkowe, które możemy wykorzystać zarówno przed ćwiczeniami, jak i po treningu.

Wiele zależy od nas samych, ale bardzo dużo osób chwali sobie takie rozwiązania, ponieważ wnosi to zupełnie inną jakość do naszego treningu. Tego typu koktajle, są szczególnie polecane przez sportowców, którzy są bardziej niż inni ludzie narażeni na długotrwały wysiłek fizyczny, często przekraczający granice ludzkiej wytrzymałości.

Nie tylko białko

Oczywiście prawdziwym dodatkiem do koktajli tego typu, mogą być owoce, ponieważ zawierają fruktozę i idealnie pasują jako uzupełnienie diety. Mogą to być nie tylko same owoce, warzywa, ale i produkty zbożowe, które również uwzględnia się w diecie prawdziwego sportowca. Pamiętajmy jednak, że wspomniane koktajle nie opierają się tylko i wyłącznie na samym białku, ponieważ tego typu mieszanki zawierają węglowodany, witaminy oraz inne związki mineralne. Wszystkie wymienione substancje, są w stanie skutecznie budować organizm każdego sportowca, nic więc dziwnego, że tak często korzysta się właśnie z takich rozwiązań.

Co daje białko?

Białko to przede wszystkim właściwy budulec dla organizmu ludzkiego. Białko pozwala naprawić uszkodzone tkanki ciała, które mogą ucierpieć podczas wzmożonego wysiłku fizycznego. Do takich szczególnie niebezpiecznych zajęć zalicza się między innymi wzmożony trening czy podnoszenie ciężarów. W obu przypadkach istnieje ryzyko wystąpienia kontuzji, zwłaszcza jeśli tkanki zostają trwale uszkodzone i nawet regeneracja nie jest w stanie rozwiązać problemu. W takich wypadkach jesteśmy wyłączeni z ćwiczeń na długie tygodnie, co przekłada się na zmniejszenie masy ciała i utratę ładnie wykształconej sylwetki. Jednym słowem cały nasz wysiłek, jaki włożyliśmy w treningi, pójdzie na marne. Gdy następuje faktyczny wzrost katabolizmu, dochodzi do szybkiego rozpadu białek ustrojowych. W takim wypadku osoba ćwicząca musi pokryć wspomniane braki, ponieważ w każdym innym wypadku niedobór okaże się niebezpieczny. Uzupełnienie białka powinno nastąpić maksymalnie w ciągu dwóch godzin od zakończenia wysiłku fizycznego. Jest to tak zwane okno anaboliczne, czyli czas, w którym organizm jest w stanie skutecznie poradzić sobie z uzupełnieniem braków w białku.

Czas ma ogromne znaczenie

Dłuższy okres braku uzupełnienia, sprawia, że proces ten nie jest już tak skuteczny, jak w pierwszych dwóch godzinach. Jeśli osoba ćwicząca chce w pełni uzupełnić braki w białku, to musi spożyć około 30 gram. białka, zaraz po zakończeniu aktywności fizycznej. Wiele zależy od sylwetki sportowca, przy większych wysiłkach, wymaga się nawet 40 gram. białka. Im więcej, tym lepiej, ponieważ przyspieszy to w znaczący sposób odbudowę całego organizmu. Regeneracja pozwoli na powrót do stanu pierwotnego i po paru dniach, osoba ćwicząca będzie mogła bez przeszkód trenować dalej. Pamiętajmy, że dbanie o ciało jest bardzo ważne, dlatego trzeba korzystać z dobrych rozwiązań, jakie tylko mamy pod ręką. Odpowiedni sposób regeneracji ciała przydaje się w praktyce, o czym możemy się sami przekonać.

PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ