W wielu przypadkach osoby przebywające na diecie bardzo mocno odczuwają ograniczenie spożywania pokarmów. Głód to w takich sytuacjach naturalna reakcja i wielu osób nie potrafi sobie z tym poradzić, co bardzo często prowadzi do złamania postanowień naszej diety i sięgnięcia po przekąskę, która potrafi w mocnym stopniu, zniweczyć nawet minimalne postępy, jakich mogliśmy dokonać w tym czasie.

Nigdy nie powinniśmy ulegać pokusie głodu, nawet jeśli czujemy to nieprzyjemne ssanie w żołądku, musimy nauczyć się z tym walczyć, ponieważ jeśli się postaramy, jesteśmy w stanie poradzić sobie z największym uczuciem głodu.

Jak radzić sobie z głodem

Przede wszystkim pierwsza czynność polegająca na zwalczeniu głodu, polega głównie na rozluźnieniu się. Nie jest to wcale takie proste, zwłaszcza jeśli wcześniej byliśmy zmuszeni do przyjęcia różnych diet i odczucie głodu w takich wypadkach jest nawet większe, ponieważ to biologiczny sygnał nadany od naszego organizmu. Ciężko jest oszukać biologię, ale na szczęście jest to możliwe, jednak wymaga to od nas silnej woli, ponieważ jeśli ulegniemy pokusie, to całe starania utrzymywania diety, po prostu okażą się bezużyteczne. Musimy radzić sobie w takich sytuacjach, dobrze jest też liczyć na wsparcie bliskich, ponieważ rodzina pozwala najlepiej przetrwać ten trudny czas, jaki mamy przed sobą. Zapamiętajmy też, że uczucie głodu narasta, a nie pojawia się nagle, dlatego musimy nauczyć się kontrolować cały ten mechanizm w taki sposób, aby jeść tylko wtedy, gdy rzeczywiście jesteśmy głodni, bo dawno nie jedliśmy, a nie dlatego że odczuwamy głód.

Woda to podstawa

W każdej diecie niezależnie od okoliczności, woda jest podstawą naszego życia. Zawsze przed każdym większym posiłkiem niezależnie od okoliczności, powinniśmy wypić co najmniej 2 szklanki wody. Najlepiej zrobić to 15 minut przed jedzeniem, ponieważ w ten sposób woda stanowi naturalny wypełniacz dla naszego żołądka i dzięki temu odczujemy sytość. Co ciekawe tego typu rozwiązania sprawdzają się bardzo dobrze, zwłaszcza jeśli pijemy do posiłku wodę mineralną. Oczywiście wzrost aktywności fizycznej sprawia, że potrzebujemy większego zasobu wody i wtedy należy pić przynajmniej co 20 minut po to, aby uzupełnić braki wody w organizmie.

Zajmijmy się czymś innym

Jeśli odczuwamy głód to w takich wypadkach najlepiej poszukać dodatkowego zajęcia po to, aby zapomnieć o takim problemie. Możemy poczytać książkę, obejrzeć film w telewizji, czy wykonywać jakąkolwiek inną czynność. Oczywiście to wszystko ma być tylko sposobem, na odwrócenie uwagi od prawdziwego problemu, czyli naszego głodu. Co najważniejsze ten sposób naprawdę działa pod warunkiem, że potrafimy, chociaż na chwile zapomnieć o tym, że odczuwamy głód. W tym celu należy poznać samego siebie, ponieważ tylko w taki sposób nauczymy się odpowiadać w odpowiedni sposób na pewne bodźce. Wtedy mamy też świadomość, kiedy jesteśmy głodni, a kiedy nie i właśnie w taki sposób powinniśmy ustalić sami, czy faktycznie potrzebujemy jedzenia. Tylko regularne posiłki pozwolą nam skorygować pracę naszego organizmu w taki sposób, że nie będziemy potrzebować dodatkowego jedzenia, aby być w pełni najedzonymi. Odpowiednio kontrolowany posiłek, pozwala przede wszystkim na obniżenie poziomu cukru we krwi, dlatego musimy znaleźć złoty środek, aby zaspokoić swój wilczy głód. Pamiętajmy, że przełoży się to na poprawę naszego zdrowia. Należy pamiętać, że regularny posiłek, to remedium na wszystkie dolegliwości związane z odczuciem silnego głodu.

PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ